לקראת הטלת סגר בתקופת החגים; נתניהו: "לא נקבל החלטה בפזיזות"

איתי גדסי No Comments on לקראת הטלת סגר בתקופת החגים; נתניהו: "לא נקבל החלטה בפזיזות"

בעוד ראש הממשלה דוחף לכיוון הטלת סגר מלא בתקופת החגים לאור העלייה הדרמטית בתחלואה, שר הביטחון ושר האוצר מבקשים להטיל סגר רך יותר שלא יפגע בכלכלה. השרים דרעי וליצמן דורשים לפתוח בתי כנסת למינימום 25 מתפללים בחגים – פרופ' גמזו מתנגד

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קבינט הקורונה ממשיך בדיונים אל תוך הלילה, לקראת ההכרעה האם יוטל סגר מלא עם ישראל מראש השנה ועד סוכות כפי שראש הממשלה דוחף או סגר מרוכך יותר, כפי שמוביל בני גנץ. שר האוצר ישראל כץ מתנגד גם הוא לסגר מלא, לטענתו המשק הישראלי עלול לספוג מכה קשה ולחזור להיות עם מליון מובטלים.

בנוסף מתקיים דיון על תפילות בבתי הכנסת בחגים, על פי הדרישה של פרופ' רוני גמזו בתי הכנסת יכילו עשרה מתפללים בפנים ו-20 מתפללים בחוץ. השרים דרעי וליצמן מתנגדים ומבקשים לקבוע כי כל בית כנסת תוכל להכיל לכל הפחות 25 מתפללים בחגים. במהלך הלילה תתקבלנה ההחלטות על צורת הסגר בחגים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר ישיבת קבינט הקורונה הראשונה: "פרופ' גמזו וראשי בתי החולים באו לקבינט הקורונה היום והניפו דגל אדום. הם אמרו שעל אף שמספר החולים הקשים בישראל עדיין נמוך יחסית, זה יכול להשתנות בבת אחת, ואז בתי החולים לא יוכלו לטפל בהם ויהיו הרבה חולים קשים והרבה מתים".

לדברי ראש הממשלה, "הם אומרים שצריך לנקוט פעולה – אבל אנחנו צריכים לנקוט את הפעולה בשום שכל, לא לקבל אותה בפזיזות, ולכן זה לוקח הרבה שעות, ומנגד לקבל אותה מספיק מוקדם כדי שכולנו נוכל להתארגן לחגים, ליום כיפור ולפני כן כמובן לראש השנה. אני מניח שאנחנו נמצא פיתרון שיעצור את התחלואה וייתן לנו לצאת מההגבלות בצורה מדורגת ואחראית".



0 תגובות